سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس هیات مدیره موسسه سیره شهدا با بیان این که نباید از فضای مجازی وحشت داشته باشیم گفت: امروز دشمنان با ارسال فیلم های مبتذل از طریق سایت ها و ماهواره ها به دنبال به ابتذال کشاندن اصحاب و محبان امام حسین(ع) هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری  یکشنبه شب  در جمع سوگواران حسینی(ع) هیئت رزمندگان اسلام استان قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، در تبیین موضوع جریان شناسی حق و باطل با استفاده از قیام عاشورا، اظهار داشت: امروز تکنولوژی، ارتباط ها را آسان کرده است و به جای این که دشمنان فساد را از آن طرف دنیا به سوی ما منتقل کنند، دوستان خدا باید معرفت و معارف دین را به کشورهای آن ها انتقال دهند.

وی با بیان این که همیشه در مبارزه جنگ حق و باطل، هنر جبهه حق بیشتر بوده است، تصریح کرد: درگیری جنگ حق و باطل، درگیری فرهنگی است؛ امروز دشمنان با ارسال فیلم های مبتذل از طریق  سایت ها و ماهواره ها به دنبال به ابتذال کشاندن اصحاب و محبان امام حسین(ع) هستند و به همین دلیل یاران ایشان باید همت بگمارند و پیش از فعالیت دشمن، از این دهکده جهانی استفاده کنند تا معارف الهی را انتقال دهند و جوانان قاره های مختلف آمریکا و آفریقا و آسیا را تحت تاثیر قرار دهند؛ چرا که ما اعتقاد داریم این معارف مطابق عقل، فطرت و سعادت بشر است.

* از فضای مجازی وحشت نداشته باشیم

رئیس هیات مدیره موسسه سیره شهدا افزود: امروز به جای این که نظام از فضای مجازی وحشت داشته باشد که نکند بچه مسلمان ما نماز و حجاب و اعتقاداتش تحت تاثیر شبهات دشمن کاسته شود، باید یاران امام حسین(ع) را تقویت کرد تا در این جنگ فرهنگی برتری خود را نشان دهند همان گونه که دیروز جوانان ما در دفاع مقدس بر دشمنان پیروز شدند.

*امروز دشمن با بستر شهوت رانی تلفات می گیرد

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: امروز دنیا فضای مجازی و دهکده جهانی راه انداخته است و ما نباید فقط نظاره گر تلفات لشگر خودی باشیم؛ دشمن دیروز با تک تیرانداز و خمپاره و موشک از ما تلفات می گرفت و امروز با ایجاد بستر شهوت رانی به دنبال ضربه زدن است تا جوانان نماز و اعتقادات را کنار بگذارند.

وی با بیان این که اعتقاد داریم جوانان ولایت مدار و حزب اللهی با استعداد خدایی خود می توانند جنگ مغلوب را بر دشمن غالب کنند، گفت: نباید حالت انفعالی به خود بگیریم و از ارسال تصاویر و فیلم های مستهجن دشمن هراس داشته باشیم. 

*سوگواران حسینی رسالت فرهنگی دارند

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با تاکید بر این که کسانی که برای امام حسین(ع) اشک می ریزند رسالت حضور در بستر جنگ فرهنگی را دارند، ابراز داشت: بچه های دوره راهنمایی و متوسطه  امتیاز کارکردن با فضای مجازی را دارند و آن ها این هنر را داشته باشند که نوجوانان هم سن خود را در آن سوی دنیا پیدا کرده و قلوب آن ها را به خدا اطمینان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که امروز باید پیام های خود را بر روی سایت و فضای مجازی با هدف اثرگذاشتن بر دل مخاطبان از سوی خداوند بارگذاری کنیم، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم جنگ دیروز را خدا پیروز کرد و جنگ امروز را نیز خدا پیروز خواهد کرد و باید تکلیف خود را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتمام حجت های شهدا با افراد، ابراز داشت: تشخیص حق از باطل بر معیار کربلا، شناخت، حرکت و استقامت در راه رسیدن به مسیر ولایت و حق چهار اتمام حجتی است که شهدا با ما کرده اند.

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با بیان این که حق و باطل در عاشورا به طور واضح و شفاف در مقابل یکدیگر قرار گرفتند، تصریح کرد: یزید واقعا باطلی خود را آشکار نمود و در این جایگاه ظهور و بروز پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این که تکلیف اول ما این است که حق را به طور صحیح تشخیص دهیم، گفت: خط کش معیار تشخیص حق از باطل، عاشورا است؛ چرا که حق و باطل به وضوح در مقابل یکدیگر صف آرایی کردند.

*برخی عزاداران ضجه حسینی می زنند اما پوشش یزیدی دارند

وی در ادامه با انتقاد شدید از این که برخی افراد جامعه در جبهه یزید قرار گرفته اند، اظهار داشت: برخی در مجلس امام حسین(ع) شرکت می کنند و ضجه می زنند، اما پوشش لباس یزیدی دارند؛ همچنین کسانی که برخلاف حکم خدا، موسیقی مبتذل گوش می کنند در جبهه باطل هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهید مطهری برای نشان دادن قباحت رژیم های باطل تاکید می کرد اسرائیل و آمریکا یزید زمان هستند، ابراز داشت: امروز اگر امام حسین(ع) حاضر بود برخی از پوشش های ما یزیدی محسوب می شد؛ باید بدانیم سفره حسینی و یزیدی داریم؛ بعضی ها در مجلس امام حسین(ع) سینه می زنند، اما در سفره یزید می نشینند.

*نباید احکام خدا غریب شود

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که تشخیص حق و باطل با معیار عاشورا کارگشا است، اظهار داشت: سر تراشیدن یکی از احکام خداوند در حج تمتع است که در میان برخی حاجیان غریب است و می خواهند از این حکم فرار کنند در حالی که یک عمر ریش خود را می تراشند!

وی با تاکید بر این که حکم خدا را پذیرفتن حضور در جبهه امام حسین(ع) است، ابراز داشت: کاسبی که پرچم امام حسین را در مغازه خود نصب کرده است، اما حکم خدا را نمی پذیرد، یزیدی است و باید بدانیم در هر موضوعی که حکم خدا را نپذیرفتیم از جبهه باطل و یزیدی محسوب می شویم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که یزید مایه آبروی شیطان است و هر وعده ای که در ازای حضور در جنگ با امام حسین(ع) به سران و یاران خود داد محقق نشد، گفت: امروز شاهد هستیم که بارگاه حضرت زینب(س) چه عظمتی دارد در حالی که کسی سراغی از یزید نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری همچنین در ادامه با انتقاد شدید از اینکه برخی افراد صبح فیلم ها و تصاویر مبتذل مشاهده می کنند و شب به هیئت امام حسین(ع) می روند، اظهار داشت: این مسئله نشان دهنده منافق بودن افراد است که صبح در جبهه یزید هستند و شب به هیئت می روند؛ دشمن با آمار کلیک ها و لایک های سایت های مبتذل خود به ما پیام می دهد خیلی به هیئتی ها ننازید چرا که آن ها در جبهه ما هستند.

وی با بیان اینکه تماشاگران و ناظران روز عاشورا نیز یزیدی شدند و در مکتب شیعه بی تفاوتی مفهومی ندارد، گفت: برخی نقل می کنند ظهور امام زمان(عج) نیز همانند روز عاشورا است و صف حق و باطل از یکدیگر جدا خواهد شد.

*برخی سینه زنی می کنند رقص شان هم سرجایش است!

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: برخی می گویند مشهد می رویم اما صفای ساحل شمال هم سرجای خود است؛ در هیئت سینه زنی می کنیم اما از رقص شب عروسی هم نمی توانیم بگذریم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: مگر می شود آدم هم حسینی باشد هم یزیدی؟؛ اگر یزید را از زندگی های خود بیرون نکنیم، امام حسین(ع) از زندگی ما خروج می کند.

*کسانی که در سال 88 پایداری نکردند از مسیر انقلاب خارج شدند

وی همچنین با اشاره به مسئله استقامت و پایداری در مسیر حق، گفت: برخی افراد در دوران ابتدایی انقلاب اسلامی و اوایل رهبری آیت الله العظمی خامنه ای ولایتی و انقلابی بودند اما سال 88 در مسیر انقلاب استقامت نکردند.

کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما در پایان با بیان اینکه باید خداوند را بر خانواده، دوست، پول، مقام و دنیا ترجیح دهیم، خاطرنشان کرد: بصیرت، شفاعت، جنت و ... مزدهایی هستند که خداوند به انسان اعطا خواهد کرد.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha